
Informujemy o uruchomienia przez Narodowy Fundusz Zdrowia Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) dla osób chcących skorzystać z pomocy medycznej w godzinach wieczornych, w weekendy i święta. Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia e-recepty w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas. Porad medycznych udzielają telefonicznie medycy: pielęgniarki, położne i lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy połączyć się z bezpłatnym numerem TPK. Obowiązuje jeden numer dla całej Polski: 800 137 200 Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18 do 8 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ. Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Obsługuje połączenia w językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim. Połączenie jest bezpłatne. Może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w kraju. Zadzwoń, jeśli potrzebujesz: nagłej pomocy medycznej konsultacji e-recepty e-skierowania TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a
… Czytaj więcej